دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 تجزیه و تحلیل تنگناها و محدودیتهای اجرای برنامه های بهبود کیفیت در صنایع کوچک ارومیه

تاریخچه ISO9000

سازمان بین المللی استاندارد ISO غیرانتفاعی و مقر آن در ژنو سوئیس می باشد که وظیفه آن تبادل نظر، توسعه و صدور استانداردهای جهانی می باشد و در بر گیرنده بیش از یکصد کشور عضو بود که کشور ما یکی از این اعضا می باشد (نعمتی، 1384).

سازمان بین المللی استاندارد ISO در سال 1979، برای هماهنگی فعالیتهای بین المللی در زمینه اجرا، مدیریت کیفیت و استانداردهای تضمین کیفیت، کمیته فنی ویژه ای را تشکیل داد. هدف از این کار تسهیل تجارت در بین جامعه اقتصادی اروپا بود. این کمیته در سال 1986 استاندارد بین المللی ایزو 8402 را که واژه نامه تضمین کیفیت می باشد تدوین و منتشر نمود. اولین سری استانداردهای ایزو 9000 در سال 1987 منتشر گردید.

هدف اصلی استانداردهای ذکر گردیده، راهنمایی کشورها برای تجارت در داخل جامعه اقتصادی اروپا بود با این حال با در نظر داشتن جنبه کاربردی این استاندارد، می توان آنها را به وسیله هر شرکت یا سازمانی که خواهان ارزیابی نظام کیفیت خود می باشد، به کار گرفت.

 

2-5-2 تعریف استاندارد ISO9000

این استانداردها در واقع تعیین کننده ویژگیها یا مشخصات فنی فرآورده یا خدمت نیستند، بلکه استانداردهایی هستند که ساختار سازمانی هر سازمان را از مدیریت گرفته تا طراحی، تولید، توسعه، کنترل، فروش، توزیع، خدمات پس از فروش، چگونگی ارتباط و کنترل شرکتهای طرف قرارداد، تحقیقات و مطالعه بازار و چگونگی برگشت اطلاعات به بخشهای مربوطه در درون سازمان را مورد مطالعه قرار می دهند. در واقع در استانداردهای ایزو 9000، کیفیت تنها در محصول یا خدمت نهایی جستجو نمی گردد بلکه کیفیت پرسنل، کیفیت فرآیند، کیفیت سیستم  و بالاخره کیفیت محصول یا خدمت، را نیز مد نظر قرار می دهد (جمشیدی، ۱۳۷۹ ).

استانداردهای بین المللی ISO 9000 زبان مشترک بین المللی در زمینه مدیریت کیفیت و حداقل نیاز برای رسیدن به سیستم تضمین کیفیت می باشد. استانداردی می باشد بین المللی و شناخته شده و شامل استانداردهای عام و کلی می باشد. در واقع روی هیچ صنعت یا فراورده خاصی تمرکز ندارد بلکه کلیه بخشها اعم از تولید مواد اولیه، سخت افزار، نرم افزار، خدمات و یا ترکیبی از آنها را در بر می گیرد (نعمتی، 1384).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

–  مطالعه ابعاد و جوانب گوناگون برنامه های بهبود کیفیت در صنایع کوچک

ب- مطالعه موانع و معضلات اجرای برنامه های بهبود کیفیت در محیط داخلی(تکنولوژی، توجه مدیران، سطح تخصص، محدودیتهای مالی، توجه کارکنان)

ج- ارائه راهکارها و پیشنهاداتی برای اجرای برنامه های بهبود کیفیت در صنایع کوچک

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تجزیه و تحلیل تنگناها و محدودیتهای اجرای برنامه های بهبود کیفیت در صنایع کوچک ارومیه  با فرمت ورد